Turtlewax er en av verdens ledende leverandører av Bilpleie-produkter.
Den tidligere nettsiden var krevende og arbeide med: selv små endringer måtte gjøres av utviklere og nettsiden var preget av mange år med «gammel kode». Vi avdekket flere svakheter og kom med forslag til hvordan vi kunne løse dette bedre gjennom en ny løsning. Brukervennligheten måtte flere hakk opp, SEO måtte forbedres og designet måtte henge mer sammen. I tillegg var det et ønske om å administrere nettsiden enklere for kunden. Synkronisering av deres moderside (autocare.no) var også et krav for å oppnå en effektiv drift av nettsidene.
Nettsiden ble laget på WordPress-plattformen og med en skreddersydd Woocommerce-løsninger. Det ble utviklet ulike løsninger for å møte kundens krav, der i blant: rask oppdatering av tilgjengelige leverandører, synkronisering og flere tiltak for å gjøre endringer på nettsiden så enkel som mulig. Gjennom god dialog og hyppige møter gjennom prosjektperioden, ble resultatet noe vi er veldig stolte av. I skrivende stund begynner vi også å se at nettsiden får flere visninger og klikk fra søkeresultatene.
Takker mye for et spennende og omfattende oppdrag!