Triathlonutstyr.no ble startet som i nettbutikk i 2013 og senere omgjort til blogg/platform for spredning av informasjon. Nettstedet drives av annonseinntekter og høyt fokus på søkemotoroptimalisering og bygging av e-postlister.
Triathlonutstyr ønsket å gjøre om sin nettbutikk til et nettsted med bloggfunksjon. Netthandelen skulle nedprioriteres og annen forretningsmodell skulle bli implementert.
Restlageret for nettbutikken ble flyttet til en egen side, som er lett synlig på toppen av hver side.
Hele siden ble laget fra bunnen av. Artikler preger hele forsiden og innholdet er strukturert etter kategorier.
Triathlonutstyr sin nye forretningsmodell er å finansiere nettstedet gjennom annonser og annet kommersielt samarbeid. For å få trafikk inn til siden, ble det satt i gang flere tiltak:
- Optimalisering for fart og lastetid (nettsiden laster på under 2 sekunder!)
- Enkelte artikler har blitt skrevet om, slik at de lettere vil rangere i Google
- Nettsiden har blitt mer mobilvennlig
- Strukturerte data har blitt lagt til nettsiden