![Bilde av en person som jobber på laptopen sin. På skjermen er det Skrapekartet Norge AS sin hjemmeside, i samarbeid med UndrumDesign.](https://undrumdesign.no/wp-content/uploads/2024/01/UndrumDesign-2024-Referanser-image-6-1.webp)
Arbeidsbeskrivelse
Den nyoppstartede bedriften Skrapekartet Norge AS ønsket å selge sitt produkt over nett. Med ønske om rent design og enkel handel var premissene satt. De ønsket en enkel metode for å håndtere salg og lager. Videre ønsket Skrapekartet hjelp med oppsett for digital markedsføring. Facebook, Instagram, Google Ads og Google shopping.
Resultatet
Nettsiden ble utformet for å rask rangere i søkemotorene, og samtidig promotere et enkelt produkt. De standardiserte produktsidene ble derfor valgt vekk, og dedikerte landingssider ble opprettet for å legge til rette for mersalg.
Når kunder velger å bestille et produkt, får de automatisk spørsmål om de ønsker ett til med rabattert pris.
Nettsiden fungerer veldig godt på mobil og laster raskt. I senere tid har også Vipps Express Checkout blitt integrert, for å oppnå en raskere handel.
En søkeordanalyse ble gjennomført for å danne grunnlaget for et solid oppsett av Google Ads konto. Retargeting gjennom Facebook/Instagram sørger for å følge opp de som allerede har vært på nettsiden, men som ikke har handlet.
I dag får Skrapekartet daglig inn bestillinger gjennom nettsiden og kampanje vi satt opp er fortsatt en av de største bidragsyterne til dette.