Nettbutikken som tok Norge med storm under Covid19



Nye nettsider og markedsføring for nyoppstartet gründerbedrift


Gå til nettsted
Skrapekartet Norge har designet og utviklet skrapekart over Norge. Det stilfulle designet gjør kartet godt egnet i alle moderne hjem. Kartet er laget av et materiale som lar seg skrape - dermed kan man enkelt skrape vekk områder man har besøkt!
Bilde av en person som jobber på laptopen sin. På skjermen er det Skrapekartet Norge AS sin hjemmeside, i samarbeid med UndrumDesign.
INTUITIVT: En teknisk god og brukervennlig nettbutikk ble levert.

Arbeidsbeskrivelse

Den nyoppstartede bedriften Skrapekartet Norge AS ønsket å selge sitt produkt over nett. Med ønske om rent design og enkel handel var premissene satt. De ønsket en enkel metode for å håndtere salg og lager. Videre ønsket Skrapekartet hjelp med oppsett for digital markedsføring. Facebook, Instagram, Google Ads og Google shopping.

Resultatet

Nettsiden ble utformet for å rask rangere i søkemotorene, og samtidig promotere et enkelt produkt. De standardiserte produktsidene ble derfor valgt vekk, og dedikerte landingssider ble opprettet for å legge til rette for mersalg.

Når kunder velger å bestille et produkt, får de automatisk spørsmål om de ønsker ett til med rabattert pris.

Nettsiden fungerer veldig godt på mobil og laster raskt. I senere tid har også Vipps Express Checkout blitt integrert, for å oppnå en raskere handel.

En søkeordanalyse ble gjennomført for å danne grunnlaget for et solid oppsett av Google Ads konto. Retargeting gjennom Facebook/Instagram sørger for å følge opp de som allerede har vært på nettsiden, men som ikke har handlet.

I dag får Skrapekartet daglig inn bestillinger gjennom nettsiden og kampanje vi satt opp er fortsatt en av de største bidragsyterne til dette.