Østfoldkorn SA er et kornmottak i Østfold. Hvert år tar de i mot flere tonn med korn og omsetter for omlag 350 millioner årlig.
Østfoldkorn tok kontakt og ønsket en mer brukervennlig nettside. Dagens nettside holdt ikke mål og fulgte ikke de nye standardene for bla mobiltilpasning. Brukervennlighet ble satt ekstremt høyt og nettsiden skulle på en enkel måte bli brukt av Østfoldkorns kunder, da primært til kommunikasjon. At kunder enkelt kunne finne informasjon var svært viktig.
Kunde ønsket selv å legge inn mye av innholdet på nettsiden. Vi utviklet derfor en svært enkel metode for å opprette sider og annet type innhold. Østfoldkorn bruker primært deres Facebook-side til kommunikasjon og det ble derfor lagt inn en Facebook-feed. Mot slutten av prosjektet ble det også lagt inn chatløsning fra Facebook sin egen Messenger. Ryddig og fint: Facebook til kommunikasjon og nettsiden til informasjon.
Videre er nettstedet satt sammen slik at man enkelt kan endre på innhold etter sesong. Da primært av to hovedknapper på forsiden, etterfulgt av 4 valgfrie innlegg.
Østfoldkorn ønsket å vise «Kornpriser» på en enkel måte. Utfordringen var at deres lister var laget i en tabell og som fungerte dårlig på mobil og andre mindre enheter. Her laget vi en egen løsning, som gjør at man enkelt kan se priser og prognoser for de ulike kornsortene. Kunde har selv mulighet til å endre/oppdatere disse.
Vi takker både Dagfinn og Magnus fra Østfoldkorn SA for godt samarbeid og ønsker dere masse lykke til i fremtiden!