Hvordan markedsføre ditt boligprosjekt på internett?




Nye nettsiden skal gi resultater

Marius Undrum
2. mai 2019


Etter å ha leste denne artikkelen vil du lære hvordan du kan Markedsføre ditt bolig -eller eiendomsprosjekt. Våre metoder sikrer at du får potensielle kunder til å ta kontakt med ditt salgsteam.


For å lykkes, må du få 10/10 på disse to punktene:


  • Du må vise ditt prosjekt til potensielle kjøpere
  • De interesserte må gi deg kontaktinformasjon

Casestudy: Denne bedriften brukte 45 478,- på annonsering som genererte 3 boligsalg


Vi viser deg nøyaktig hva vi gjorde for å hjelpe vår kunde med å få solgt 3 boliger med en kostnad på kun 15 175,- per stk. Du vil også bli kjent med viktige begreper, samt få en innføring av hvilke elementer som må på plass for å få til en lønnsom kampanje.


Elementer som må på plass

1. Et boligprosjekt

For å kunne markedsføre ditt boligprosjekt, må du nettopp ha ledige leiligheter, eiendommer, tomter mm. Uavhengig av byggeprosess, må du ha bilder, video eller annet visuelt innhold som kan bli brukt i markedsføringen.

2. Landingsside

Du trenger en landingsside eller nettside som forteller om ditt prosjekt. Samtidig må du sette opp et system som gjør det mulig for interessenter å ta kontakt med deg.

3. Annonsekonto

Du må ha annonsekontoer hos Facebook og Instragram. Disse kanalene bruker vi for å nå ut til din målgruppe.

4. Selgere / Salgsteam

Etter å ha mottatt potensielle kjøpere, er det ditt salgsteam som tar over.


Bedriften tok kontakt med oss med et mål - de ville selge flere leiligheter i sitt prosjekt. De hadde en spesifikk målgruppe på ca. 250 000 personer.

Vi satt oss ned sammen med kunden og hadde en lengre prat om prosjektet og om hvilke personer som allerede hadde kjøpt. Vi delte teknisk informasjon (tilganger til annonsekonto og nettside) før vi gikk hvert til vårt.

Noen dager senere hadde vi utarbeidet en strategi på hvordan vi skulle angripe dette caset.

Denne modellen presenterte vi på møtet:

Markedsføring av bolig

Vi har valgt å skjule hvilken bedrift vi arbeidet med i dette prosjektet.

Kort forklaring til modellen over:

Modellen over viser kundereisen for potensielle kjøpere. Strategien er lagt opp etter "filtreringsprinsippet", altså at de som viser interesse (på ulike måter) blir fulgt opp videre. På denne måten bruker vi våre annonsekroner fornuftig og riktig.

Steg 1: Et kaldt publikum for se en video på ca. 30 sekunder. De som lenger enn 75 % blir lagret som et eget publikum som vi ønsker å følge opp videre.

Steg 2: Denne annonsen vises til publikumet vi laget ut i fra video, samt de som allerede har besøkt vår landingsside, men ikke gått videre til "prospektssiden".

Steg 3: Annonse vises til de som har klikket på "Last ned prospekt" på landingssiden (Steg 1), men ikke lastet ned.

Dersom en person laster ned prospektet, vet vi at:

  • Personen har sett over 75 % av video
  • Personen har lest vår landinggside
  • Personen har fylt ut skjema på prospektsiden
  • Personen har åpnet prospekt og lest dette

Ca. 85 % av vårt markedsføringsbudsjett brukes i Steg 1.

Så hva må egentlig til for å lage et slikt system?

- 3 unike landingssider (landinggside, prospektside og takkside)


Resten av denne artikkelen blir snart publisert

Vi hjelper deg gjerne med ditt prosjekt!


Klikk på knappen under, så kommer vi gjerne med forslag og løsninger for din bedrift.


Kontakt meg

Les om andre prosjekter: