Webdesigner, markedsfører og daglig leder for UndrumDesign
Hva er konverteringsfrekvens?
Konverteringsfrekvens er andelen av de besøkende på nettstedet ditt som fullfører et ønsket mål (en konvertering). En høy konverteringsfrekvens er en indikasjon på at det er godt samspill mellom ditt webdesign -og markedsføringsstrategier. Du tilbyr det folk vil ha, og du gjør det lett for de å få tak i det!
Slik forbedrer du konverteringsfrekvensen
Å øke konverteringsfrekvensen din betyr at mer trafikk på nettstedet ditt konverterer (kjøper av deg). Hvis din nettside har konverteringsfrekvens på 2 %, vil du få 20 kunder (ref. bildet over).
Har du lav konverteringsfrekvens, er disse punktene ofte problemet:
Tilbudet ditt er dårlig, og appellerer ikke til din målgruppe
Salgssiden din er dårlig, og du har ingen salgstrakt
For det første, vurder ditt tilbud
Den absolutte beste måten å forbedre konverteringsfrekvensen er, er å endre tilbudet. Hvis det du tilbyr er uimotståelig, vil flere som besøker nettstedet ditt kjøpe av deg. Eksempel: Du kan selge for en lavere pris (anbefaler ikke dette), du kan tilby et gratis bonus produkt, du kan tilby gratis frakt, raskere levering, utvidet angrefrist mm.
For det andre, optimaliser nettstedet ditt for konverteringer
Når du er sikker på at tilbudet ditt er riktig for målgruppen din, kan du gjøre trinnvise forbedringer ved å optimalisere nettstedet ditt, slik at du får en lønnsom nettside.
Ikke alle bildene kommer til å passe sammen med typen melding du prøver å vise publikum på. Heldigvis har du mye å velge mellom (selv noen som er gratis). Men fortsatt, fordi mange av oss har besluttet å plage vår nettside med ekstremt slitne bilder. Bare fordi en aksjeside har bildet, betyr det ikke at det ser ekte ut og vil fremkalle tillit til bedriften din. Ideelt sett vil du bruke bilder som viser bilder av de virkelige menneskene som jobber på firmaet ditt og selve kontoret. Hvis ekte fotografier ikke er et alternativ, er det teknikker du kan bruke til å velge riktig type lagerbilde. Dette vil bidra til å gi mer realisme til merkevaren din og sørge for at bildene samsvarer med hvem du er og hva innholdet ditt forklarer.
Navigasjon og brukervennlighet
Seo
Brukeropplevelse
“Dwell-time”
Når du designer nettstedet ditt, er navigering nøkkelen, det er i hovedsak kartet som viser kjernestedene brukere kan besøke. Det er ikke noe verre enn et nettsted med et uorganisert eller forvirrende navigasjonsgrensesnitt. Når du forbedrer webområdets navigering, er det viktig å sikre at de besøkende enkelt kan finne det de leter etter. Noen karakteristika ved en lean navbar inkluderer strømlinjeformet innhold, navigasjonshierarki og lydhør design, slik at opplevelsen ikke endres drastisk på mobil. Hvis brukerne ikke finner det de leter etter, har de ingen grunn til å bli på nettstedet ditt. I stedet vil de sikkert hoppe og finne en konkurrent som gir en bedre brukeropplevelse.
Bli bestevenn med Google – Søkemotoroptimalisering
For at en nettside skal bli lønnsom, må den få trafikk. Og ingenting er vel bedre enn gratis trafikk? Desto mer relevant og godt ditt innhold er, desto høyere opp i søkeresultatene havner nettsiden din.
Hastighet – kundene dine blir mer og mer utålmodige
I dag må nettsiden din lastes rask. Her det flere ting du må tenke på.
Host
Bilder
Script
Plugins
I UndrumDesign har vi et mål om at alle nettsider skal maks bestå av 2 MB. Hvis nettsiden er større, skyldes dette uvanlige ønsker fra våre kunder.
I dag skal nettsiden din være best på mobil (Mobile first)
kke glem å optimalisere nettstedet ditt for mobil. Hvis du ikke allerede vet, har 80% av Internett-brukere en smarttelefon, og “Google sier at 61% av brukerne ikke sannsynligvis kommer tilbake til et mobilnettsted som de hadde problemer med å få tilgang til og 40% besøker en konkurrents nettsted i stedet”. Jeg ville være litt bekymret hvis jeg var deg. Det er en nødvendighet å skreddersy nettstedet ditt slik at de passer til dine behov og ønsker. Du vil kanskje spørre deg selv, hvorfor ville noen få tilgang til nettstedet mitt på mobilen? Hvilke ting vil de se etter? Tillater min erfaring nå at de kan gjøre disse tingene lett? Hvis webområdene dine forsinker mobiloptimalisering, sjekk ut noen av disse fantastiske mobile nettstedene for å forstå hvordan de har skapt sømløse mobile opplevelser for brukerne.
Test, test, test…
Om du er som meg, er du mest sannsynlig med i èn eller flere Facebook-grupper, hvor faglige temaer blir tatt opp. Ofte blir det stilt spørsmål om hva som er best. “Skal jeg bruke Video eller Bilde på forsiden min?” Vel, folk hiver seg alltid på (og bra er det!) og forteller om sine erfaringer. For noen funket det best med bilder, mens for andre funket det best med video. Så hva er konklusjonen? Alle bedrifter er forskjellige, og alle kunder er forskjellige. Derfor er eneste løsning at du må teste hva som fungerer akkurat for dine potensielle kunder. Men hvordan? Som den store WordPress-entusiasten jeg er, så kan jeg virkelig anbefale følgende plugin. Link Denne lar deg lage to varianter (A og B) av samme side. Trafikken blir automatisk delt, slik at 50 % ser variant A, mens de resterende 50 % ser variant B. La testen generere nok data, og vipps (!), så har du en vinner.
Hva skjer hvis nettsiden din kræsjer?
Backup
Sikkerhetskopi
Oppdateringer
Serviceavtale hos UndrumDesign
Hva er fordelen med å handle av deg?
Gratis frakt
Fri retur
30 dager åpent kjøp
Rask levering
Trygghet
Garanti
Inkludert service mm
Konvertering av besøkende er kjernen, slik at du kan vurdere hvor mange brukere som beveger seg ned i markedsføringsdrakten din. Mange av oss vet at måten du vanligvis konverterer besøkende på, er ved å presentere tilbud, demoer eller elementer som de vil finne attraktive. Men med så mange ressurser ut på internett, er det nå vanskeligere enn noensinne å bryte gjennom støyen og få folk til å konvertere på deg. Dette betyr at det er viktigere enn noensinne å ikke bare være oppmerksom på hvilke tilbud og ressurser som finnes der ute i ditt serviceområde, men det er ikke også. Kanskje du er et sosialt mediefirma som merker mange andre konkurrenter, gjør ebøker om hvordan du oppretter en sosial mediekalender. I stedet for å lage et lignende tilbud, kan du ta det et skritt videre og lage et verktøy som gjør det mulig for folk å skrive inn noen informasjon som bidrar til å generere en tidsplan som synkroniseres med Google-kalenderen? Hvis dette virker for komplisert, kan du også prøve å identifisere maler som ikke er tilgjengelig for øyeblikket, og raskt lage en og fremme den. Uansett din beslutning, er det viktig å sørge for hva du gjør er et skritt over dine konkurrenter. Kopiering av innholds tilbud som er nå ute, vil bare holde deg tapt til sjøs.
Copywriting
Når du skriver kopi som du vil imponere på nettstedet besøkende med, har mange av oss en tendens til å falle i en farlig felle. Innholdet er ‘vi’ og ‘vår’ fokusert. ‘Vi vil øke inntektene etter .. “,” Våre fordeler er … “er bare eksempler på topptekstene som mange bruker på nettsider. Selv om du kan vise frem måtene din virksomhet kan hjelpe på grunn av hvor bra du og dine produkter er, kommer det ikke til å få poenget på tvers. Strip ut “vi er” og “våre”, og erstatt dem med “du er” og “din”. Dine potensielle kunder vil at du skal møte dem øye til øye, forstå smertepunktene de har, og forklare hvordan de kan løses. Så, snarere enn et overskrift som “Våre casestudier”, prøv noe som “Din potensielle suksesshistorie”. Eller snarere enn en karriere side som fokuserer på hvor flott selskapet er, filtrer i noe innhold som forklarer hvordan søkere futures er viktige og deres evne til å definere deres fremtidige arbeid i din virksomhet. Denne grammatiske bryteren kan virke ubetydelig, men ubevisst vil det påvirke måten kundene ser på virksomheten din.